interREGIO to pociągi dalekobieżne uruchomiane (na zasadach komercyjnych) przez Przewozy Regionalne, jednak w związku z kłopotami finansowymi i restrukturyzacją, spółka musiała je zlikwidować i interREGIO zniknęły z torów... z wyjątkiem trasy Łódź - Warszawa, gdzie kursują do tej pory. Obecnie kursują już tylko w tygodniu, bo w weekendy zostały wyparte przez pociągi przyspieszone ŁKA Sprinter, które jednak w Żyrardowie się nie zatrzymują.
interREGIO na trasie Łódź - Warszawa były i są obsługiwane przez kible (EN57), przy czym od dłuższego czasu są to już jednostki gruntownie zmodernizowane. Oto
mój wpis o interREGIO z 2012 roku, na którym widać zmodernizowane EN57 w barwach łódzkich.
Obecnie Przewozy Regionalne planują uruchomienie wakacyjnych dalekobieżnych przewozów komercyjnych na innych trasach, w tym roku jest szansa że ruszą pociągi na trasach Lublin - Warszawa - Terespol oraz Łódź - Gdynia, gdyż na te trasy PR dostały zezwolenie... tak więc możliwe, że już niedługo i interREGIO będzie można mówić jako o "ostatnio interREGIO w Polsce", ale nie uprzedzajmy faktów, bo dużo się jeszcze może zdarzyć, nie wiadomo też czy nowe pociągi zostaną uruchomione pod tą nazwą, czy wymyślą coś innego.
Poniżej zdjęcia z 2018 roku, najpierw EN57 w barwach łódzkich, taki jak we wpisie z 2012.
Poniżej najnowsze modernizacje EN57 i ED72 (który jest w zasadzie jedną z wersji EN57) w barwach Polregio. A co to znowu za nazwa? Otóż jakieś dwa lata temu Przewozy Regionalne wprowadziły nową markę dla swoich pociągów - Polregio. Krótko mówiąc W sumie słusznie, łatwiej powiedzieć i zapamiętać pociąg Polregio, niż pociąg Przewozów Regionalnych (a de facto teraz jest to tosamo).
Wraz z nową nazwą zostały wprowadzone - nowe logo, nowy schemat malowania, choć zamieszanie może wprowadzać fakt że pociągi są przemalowywane przy okazji i sporo składów jeździ nadal w barwach regionalnych.
Oto EN57ALc w barwach Polregio.
A tu EN57FPS Feniks, również w kolorach Polregio.
Oraz EN72ALd