środa, 14 maja 2008

Mount Cegielest 2008

Do tej pory tradycyjnem terminem ekspedycji na Mount Cegielest był początek kwietnia. Tym razem ekspedycja ruszyła później, w pierwszej połowie maja, dlatego teraz masyw otaczała bujna roślinność. Stwarzało to dodatkowe trudności, dojście do masywu trzeba było utorować w pokrzywach.

Mount Cegielest

Ponieważ były już trzy wejścia na szczyt, w tym dwa moje, postanowiłem tym razem jednak zdobyć Mount Cegielest z rowerem, gdyż inne wejście mnie nie satysfakcjonowało. Były już dwie takie próby, ale obie zakończyły się niepowodzeniem.

Atak szczytowy przeprowadziłem tradycyjnie ścianą południową.

Mount Cegielest
Mount Cegielest

Pierwsza próba zakończyła się fiaskiem, zeszła lawina ceglana, a ja musiałem się wycofać.

Mount Cegielest

Po czym ponownie zaatakowałem ścianę.

Mount Cegielest

Tym razem udało mi się dotrzeć do grani, jeszcze tylko ostrozne przejście granią, krok po kroku, noga za nogą, i po kilku spuszczonych lawinach pyłowo-zaprawowych...

Mount Cegielest

Szczyt! Zdobyty! Z rowerem! Fanfary, drinki, tancerki topless i autografy!

Mount Cegielest

No dobra, ale trzeba jeszcze zejść. i tu pojawił się problem - nie byłem w stanie się obrócić by zejść ścianą południową, ściany zachodnia i północna były przepaściami z litej ściany od wierzchołka do stóp góry, pozostawał więc ściana wschodnia.

Jednak zejście nią też nie było proste, również była to pionowa ściana z nielicznymi stopniami. Miałem zamiar zejść na najwyższy stopień, spuścić rower, a potem na lekko zejść. Ładnie, pięknie, ale stopień się pode mną zarwał i runąłem w przepaść z lawiną... jeszcze nim upadłem zdążyłem odrzucić rower by nie zwalił się na mnie, a potem częściowo zatrzymałem się łapiąc się rękami grani.

Poza drobnymi obtarciami wyszedłem z tego gwałtownego zejścia bez szwanku, rower też znacząco nie ucierpiał.

Mount Cegielest
Mount Cegielest

zobacz wcześniejsze wejścia na Mount Cegielest:
- Mount Cegielest 2006
- Mount Cegielest 2007
- Mount Cegielest - Winter Expedition 2007
a także ekspedycje na inne szczyty:
- Mount Żwirest 2007
- Awdak Expedition 2007

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz