środa, 26 września 2012
czwartek, 20 września 2012
Pocztówka z PRL
Temat kolejnej Akcji GTWb to Pamiątka z PRL.
wsiadłem więc szybko w wehikuł czasu, wyskoczyłem w Żyrardowie w kilku
punktach czasowych, a że do wehikułu rower mi nie wszedł, to fotki tylko
z samego Żyrka.
W samo południe trafiłem w lata 70. a kurant wygrywał Prząśniczkę.
Potem myk w 50. podziwiać najczystszy dom w mieście wyróżniony przez Prezydium Miejskiej Rady Narodowej.
A stąpałem po ładnie otagowanych płytach chodnikowych.
W samo południe trafiłem w lata 70. a kurant wygrywał Prząśniczkę.
Potem myk w 50. podziwiać najczystszy dom w mieście wyróżniony przez Prezydium Miejskiej Rady Narodowej.
A stąpałem po ładnie otagowanych płytach chodnikowych.
niedziela, 16 września 2012
środa, 12 września 2012
Google Street View - Żyrardów
Nie, jeszcze nie jest dostępne... ale już niedługo, bo dzisiaj samochód Google jeździł po Żyrardowie.
Edit: Aktualizacja GSV pojawiła się dopiero na wiosnę 2013 (my zobaczyliśmy w drugiej połowie kwietnia, ale może było ciut wcześniej). Wrzucili całą Polskę, dlatego tyle to trwało!
Załapałem się i ja, ze wszystkich ujęź to jest najlepsze... z Pisią Gągoliną!
Edit: Aktualizacja GSV pojawiła się dopiero na wiosnę 2013 (my zobaczyliśmy w drugiej połowie kwietnia, ale może było ciut wcześniej). Wrzucili całą Polskę, dlatego tyle to trwało!
Załapałem się i ja, ze wszystkich ujęź to jest najlepsze... z Pisią Gągoliną!
wtorek, 11 września 2012
piątek, 7 września 2012
Stara buda w Budach Starych
A właściwie to nie
jakaś tam buda, tylko całkiem sympatyczna chałupka, która budników nawet
na oczy widziała... Puszczy Jaktorowskiej, która tu drzewiej rosła i
którą budnicy wycięli zresztą też (dzisiaj działalność budników
nazwalibyśmy gospodarką rabunkową).
poniedziałek, 3 września 2012
Pluskwiak zwany Tramwajem
Żyrardów o jakiegoś czasu wprowadza eksperymentalny
system bio-tramwajów miejskich. Tramwaj żyrardowski, fachowo nazywany
jest kowalem bezskrzydłym (w związku wyparciem bio-koni przez konie
mechaniczne, kowale przebranżowili się na tramwajarzy), a jeszcze
fachowiej Pyrrhocoris apterus.
Jego główną zaletą jest możliwość taniego i stosunkowo szybkiego namnażania taboru. Oto tramwaj w stadium larwalnym.
Larwy tramwajowe przechodzą intensywne szkolenie w szkółce tramwajowej, pod okiem doświadczonego taboru.
Gdy są już gotowe do samodzielnej jazdy po mieście, przechodzą przepoczwarzenie.
Jeszcze tylko muszą otrzymać charakterystyczne malowanie, które nanoszone jest stopniowo w kilku warstwach. Dodajmy, że wzór został wyłoniony w konkursie - najpierw można było zgłaszać swoje projekty, a następnie internauci w głosowaniu wybrali aktualnie obowiązujące.
Tramwaje mogą jeździć pojedynczymi wagonikami, ale można też je puszczać na miasto w dwa wagoniki sczepione odwłokiem. To rozwiązanie jest na razie w fazie testów, ale jeśli przejdzie je pomyślnie, prawdopodobnie zostanie szybko wdrożone. jego dodatkową zaletą jest to, że tramwaj dwuwagonikowy jest dwustronny i możne zmieniać kierunek jazdy bez zawracania na pętli.
Największą wadą tramwajów, jest to że są one szalenie towarzyskie i często tworzą się ogromne karambole, całkowicie blokując miasto.
Więcej zdjęć w albumie Tramwaje
Jego główną zaletą jest możliwość taniego i stosunkowo szybkiego namnażania taboru. Oto tramwaj w stadium larwalnym.
Larwy tramwajowe przechodzą intensywne szkolenie w szkółce tramwajowej, pod okiem doświadczonego taboru.
Gdy są już gotowe do samodzielnej jazdy po mieście, przechodzą przepoczwarzenie.
Jeszcze tylko muszą otrzymać charakterystyczne malowanie, które nanoszone jest stopniowo w kilku warstwach. Dodajmy, że wzór został wyłoniony w konkursie - najpierw można było zgłaszać swoje projekty, a następnie internauci w głosowaniu wybrali aktualnie obowiązujące.
Tramwaje mogą jeździć pojedynczymi wagonikami, ale można też je puszczać na miasto w dwa wagoniki sczepione odwłokiem. To rozwiązanie jest na razie w fazie testów, ale jeśli przejdzie je pomyślnie, prawdopodobnie zostanie szybko wdrożone. jego dodatkową zaletą jest to, że tramwaj dwuwagonikowy jest dwustronny i możne zmieniać kierunek jazdy bez zawracania na pętli.
Największą wadą tramwajów, jest to że są one szalenie towarzyskie i często tworzą się ogromne karambole, całkowicie blokując miasto.
Więcej zdjęć w albumie Tramwaje
Subskrybuj:
Posty (Atom)