wtorek, 26 stycznia 2010

Geocaching wg wujka To Miego 2

W skrzynkach, oprócz zwykłych fantów na wymianę, można się natknąć na przedmioty podróżujące. Są one najróżniejsze, a wspólną cechą jest to, że posiadają one specjalny kod, który umożliwia rejestrację jego podróży w internecie, gdzie można też obejrzeć historię podróży. Znajdując taki przedmiot, można go zabrać, by umieścić potem w innej skrzynce.

W Polsce obecnie najpopularniejsze są GeoKrety (nic dziwnego, w końcu to nasz rodzimy serwis). Są one powiązane z serwisem Opencaching, jednak logować je można w skrzynkach zarejestrowanych w dowolnym serwisie. GeoKrety są darmowe, wybierasz przedmiot, który chcesz puścić w świat, rejestrujesz go, przygotowujesz legitymację z kodem, instrukcją obsługi którą doczepiasz do przedmiotu. Tak przygotowany GeoKret jest gotowy do podróży.

Oto pierwszy GeoKret którego znalazłem:



A oto mój pierwszy GeoKret:



Szukając skrzynek zarejestrowanych na geocaching.com, można trafić na GeoCoiny i Travel Bugi. Przedmioty te się kupuje, mozna je zalogować tylko do skrzynek zarejestrowanych w amerykańskim (ale o zasięgu międzynarodowym) serwisie geocaching.com

GeoCoiny mają zwykle wygląd monety, medalu na którym znajduje się kod. Oto pierwszy GeoCoin jaki udało mi się znaleźć:



Natomiast kupując Travel Buga, otrzymujemy blaszki typu nieśmiertelnik z kodem i instrukcją obsługi. Doczepiamy je do przedmiotu, który chcemy wyprawić w podróż. Jak na razie nie udało mi się trafić na żadnego Travel Buga. Już nieaktualne, oto pierwszy Travel Bug, jakiego spotkałem:



Rzadziej możemy trafić na GeoLutynki (GeoLutin). Serwis jest francuski, darmowy i podobny do GeoKretów (chociaż chronoligicznie poprawniejsze jest twierdzenie, że GeoKrety są podobne do GeoLutynek). Obecnie trudno jest spotkać GeoLutynkę, dlatego sam wypuściłem dwie... a wkrótce potem w moje ręce GeoLutyka ("bo widzieliśmy, że się w to bawisz").

Oto GeoLutynka aparat fotograficzny:



Na podobnych zasadach działają też Traveler Tagi (hamerykańskie). Z tym, że tutaj każdy użytkownik może zarejestrować kilka darmowych Tagów, potem jest to płatne. Ponieważ na Traveler Tagi również nie trafiłem, w ramach eksperymentu wypuściłem dwa.

Oto one, do tagów nie przyczepiłem innego przedmiotu tylko... drugi imienny tag, a co!



A na koniec kilka zdjęć - stado geoKretów:



Spotkanie przy skrzynce w kawiarni Milimoi (3 GeoCoiny, Travel Bug, GeoKreti Traveler Tag):



GeoCoin z motywem rowerowym:



I ciekawostka... coś co może wprowadzić w błąd. Jest to Slovak Wood Geocoin (są jeszcze Czech Wood Geocoins). Mimo nazwy, są to zwykłe przedmioty na wymianę, pełniące jednocześnie funkcję wizytówek czeskich i słowackich geocacherów. Niektóre nicki wyglądają czasami jak kod i nie zdziwiłbym sie, gdyby ktoś próbował takie coś zalogować.





A teraz mapki, gdzie są aktualnie moje GeoKrety, których całkiem sporo z mojej domowej skrzynki wyruszyło w podróż.





Zobacz też: Geocaching wg wujka To Miego 1

Linki:
- GeoKrety
- Geocoins & Travel Bugs
- Geolutins
- Traveler Tags
- Czech Wood Geocoin Collection

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz