W tym roku PKP testowała nowoczesny sprzęt do utrzymania torowisk (nasypów, skrajni itp.). Sprzęt jest ekologiczny, niskokosztowy (a nawet może generować pewne przychody), otrzymał oznaczenie MU17 (Mleczny Uniwersalny).
Pierwszy egzemplarz MU17-001 już można spotkać przy torach, testowany jest na linii Nasielsk - Sierpc.
MU17 służy przede wszystkim do utrzymania roślinności w stanie niskopienności. Dzięki regularnemu obgryzaniu skrajnia nie porasta krzakami, drzewami itp. nie trzeba więc prowadzić okresowego wykaszania.
Ponadto MU17 służy do nawożenia, dzięki czemu murawy nasypowe są dobrze utrzymane i stanowią element wzmacniający nasyp. Dobrze rozwinięta murawa zapobiega wymywaniu nasypów i podmywaniu torów.
Jeden egzemplarz MU17 wystarcza do utrzymania 5-10km bieżących torowisk.
lubię tę linię. jest, choć jakby jej nie było. bardzo dyskretna.
OdpowiedzUsuńNie ni, póki co ciągła jest ;-) Może chodziło ci o linię o podobnych parametrach Czeremcha - Białystok, gdzie trwa remont i może jest właśnie dyskretna ;-)
Usuńrozchodziło sie mie o wygląd.
Usuńja wolę wersję MU17-002- black&white -zdecydowane lepiej komponije się z torowiskiem ;)
OdpowiedzUsuńTo nie osobny model czy egzemplarz (MU12-002 jeszcze nie został zamówiony)... malaturę możesz sobie zamówić jaką chcesz, nawet w kropki bordo. Jak Koleje Mazowieckie na przykład sobie zamówią, to będzie zielono-biało-żółty ze słoneczkiem.
UsuńAż się mam ochotę gimpem pobawić. ;)
Usuń