sobota, 9 maja 2009

Co w lesie kwitnie...

Co w trawie piszczy...

My tu gadu-gadu, tkwimy w głębokiej wiośnie górskiej, a tu  na Mazowszu nie wczesna, a pełnia wiosny się zrobiła. Zmieniły się rośliny kwitnące w lesie, nie ma już łanów zawilców czy innych kwiatów... rośliny są bardziej dyskretne i wtulone w zieloeń lasu.

Królową lasu jest dla mnie teraz dąbrówka rozłogowa... faktycznie po ziemi płożą się rozłogi.









Znalazłem też bardziej różowawą dąbrówkę... dziewczynka?



Nieco podobne kwiaty ma bluszczyk kurdybanek (a co to takiego kurdyban, czytaj na Wikipedii).



Pojechałem na jedyne znane mi w okolicy miejsce, gdzie kwitną pierwosnki i groszek wiosenny... nieco się spóźniłem, w większości już poprzrkwitały i dla mnie zostały nędzne resztki.





Bałem się, że i na czosnek niedźwiedzi się spóźnie, przyspieszyłem więc, ale na szczęście nad Pisią Gągoliną okazało się, że dopiero zaczyna kwitnienie.





Z poza tym - gajowiec żółty



jasnota (plamista?)



konwalijka dwulistna



gwiazdnica wielkokwiatowa



mająca podobne kwiaty kościenica wodna



kuklik zwisły



jakiś jaskier albo kuklik (od tych jaskrów można zawrotu głowy dostać, tyle ich jest podobnych do siebie)



fiołek



żarnowiec miotlasty



kokorycz wielkokwiatowa



poziomka... muszę zapamiętać gdzie ją spotkałem i przyjechać jak będą owoce



konwalia majowa dopiero zaczyna kwitnąć, ale lada moment cały las będzie w konwaliach



i jeszcze kilka kwiatków, które muszę dopiero sprawdzić... jak bedę wiedział, to dopiszę co to, ale jak ktoś je zna, to będę wdzięczny za wskazówkę... updade: dziękuję nymphe-tamina za cenne wskazówki dotyczące marzanki i czosnaczka :-)

marzanka tudzież przytulia



czosnaczek pospolity



to coś poszło spać mimo że po 17-ej dopiero było... pewnie o 6-ej rano trzeba przyjechać by zastać kwitnące



a hubka siedzi spokojnej na swoim pniaku i dziwuje się, gdzie tym wszystkim kwiatkom się spieszy, że kwitną tak na wariata...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz